El valor humà de les extraescolars.

2012-09-13 23:27

Tot fent una reflexió, per a elaborar aquest article , m’he adonat que tenim uns valors humans molt importants a les extraescolars: els nens i nenes que hi participen, els pares i mares que confien en nosaltres i els monitor i monitores de les activitats que s’encarreguen que tot estigui a punt i funcioni com un rellotge suís.

És un goig per a molts poder veure el pati de l’escola plè de mainada fent básquet, futbol o atletisme. A dins del gimnàs el judo, l’aikido o els balls. Al teatre, les sessions de teatre i de balls de saló per als pares. A les aules de primària les classes d’anglès, de repàs, d’escacs, de raonament matemàtic i de lectoescriptura. A les aules d’ESO les tècniques d’estudi. I fins i tot a fora de l’escola els alumnes que fan piscina al poliesportiu Marina Besòs.

També és un plaer veure com els pares i mares adquireixen el compromís de portar als seus fills als partits, o que venen a veure`ls com entrenen. Com confien a deixar als seus fills en una estona on s’educa en el lleure i l’esport sota els valors que marca una escola.

I per a mi, com a coordinador, és un gaudi veure com cada tarda abans de les 5 de la tarda els monitors monten la “paradeta”. Preparen el material i recullen als nens i nenes puntualment amb il·lusió renovada i companyerisme. Un bon equip amb un bon ambient de treball: èxit garantit.

El patrimoni humà és el més valuós que tenim a l’escola. Cuidem-lo entre tots plegats: pares i mares, mestres i monitors. Tots a una , ja que la situació política i econòmica no té en compte que la millor inversió pel futur és l’educació dels nostres fills i filles.

Josep López